07 January 2008

Vereenvoudig Afrikaans se spelling

Daar is al verskeie voorstelle gedoen dat die spelling van Engels vereenvoudig moet word. Ek glo dat dieselfde met Afrikaans moet gebeur:

Doen weg met ''n' - skryf net ' Ook behoort die dubbele -oo- verkort te word tot slegs -o-. Die vordeel hiervan is oglopend. Die lang -ie- kan vereenvoudig word tot -i-. Di gevolg hirvan is dat boeke korter word. Di dubbele -nn- word verander tot -n-. ' Mens sal dus viniger kan lees. Di onderskeid tussen -v- en -f- is verwarrend en ek stel vor dat slegs -f- gebruik word. Dit maak dit makliker fir sowel onderwysers as kinders. Di letters -oe- kan ferkort word met -u-. Skryf en tik word finiger gedun.

Maak di lang -ee- sommer -e-. Kinders op skol sal ni mer so lank nem om te ler spel ni. En di lang -aa- word -a-. Papir word gespar omdat dar ni mer baie letters op di papir ferskyn ni. Ek dring darop an dat -ou- ferkort word tot -o-. Di grot antal analfabete in Suid-Afrika sal no makliker kan les, want dar is minder letters. So ok kan -ui- en -uu- ferkort tot -u-. Di Afrikanse radio se utsendings sal no finiger geskid, want di nuslesers sal ni mer so baie letter huf te les ni. Di -d en -t an di einde fan worde kan ferander tot slegs -t. Dit kan ons moi tal Afrikans net gut dun. Dubbele konsonante sos -ll- word enkelkonsonante. As gehel dink ek my forstele sal ' rewolusi ferorsak. En ferget fan di dubele ontkening!

Enfot het nimant nog skade angedun.

- Outeur onbekend

No comments: